Maailmas

 

Minek suurde maailma

Peale TMC enda on Kiichiro Toyoda üheks silmapaistvaimaks pärandiks kuulus Toyota tootmissüsteem.

 

Ajendatuna vajadusest teha rohkem vähemate vahenditega, kindlustades seejuures võimalikult hea kvaliteedi ja töökindluse, leiutas Kiichiro ja häälestas täpselt välja vaheladudeta süsteemi (just-in-time) põhimõtte, mis lubas ettevõttel vähendada töös olevaid laovarusid ning valmistada efektiivselt üksnes täpse koguse ettetellitud tooteid minimaalsete kadude juures. See meetod sai firma arengus võtmeteguriks koos järjekindla lugupidamisega inimeste ja keskkonna suhtes. Aja jooksul kogus Toyota tootmissüsteem tunnustust selliste aspektidega nagu rõhuasetus pidevale täiustumisele, töötajate kohusetunne ja tippkvaliteedi väärtustamine, muutudes ülemaailmse autotööstuse silmis tõeliseks võrdluskriteeriumiks.

 

Tõustes sõjajärgse Jaapani tööstusliku murrangu tuhast, sai Toyotast suurim sõidukitootja omas riigis, hõivates üle 40% kohalikust turust. Aastaks 1980 oli Jaapanis Toyota väravatest välja veerenud üle 30 miljoni auto ning sajandivahetuseks kasvas see arv 100 miljonini.

 

Väljaspool Jaapanit alustas Toyota 1950-ndate lõpus esimeste laienemistega välisturgudele. Esimesed Toyota mudelid Crown ilmusid USA-sse 1957. aastal ning aastaks 1965 oli firma oma autodega nagu Toyota Corolla loonud kindla maine nii klienditeeninduse kui ka müügi osas, pakkudes tõsist konkurentsi kohalikele autotootjatele. Aastal 2004 ületas Toyota autode müük USA-s 2 miljoni piiri, kusjuures 1,4 miljonit sõidukit ja peaaegu 1,3 miljonit mootorit valmistati USA tehastes.

Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.